вторник, 22 април 2014 г.

Андрей Велков "Хрониките на Звеното"

...

Обещаното продължение на "Български психар" вече е факт. Е, не е точно продължение, а нещо като история в историята. Главните герои са същите, но гледната точка е леко променена. В тази част почти няма да видим главния герой Петър, той присъства повече като фон. Вместо това ще се запознаем по-добре с другите действащи лица.

Признавам си, че тази втора част ми беше една идея по-тежка за четене, може би защото и на мен не ми харесва свинската държава, в която живеем. Няма как този роман да не предизвика подобни емоции, това важи с пълна сила и за първата част. Всичко е не просто реалистично, а съвсем натурално и за съжаление не е добре - само че в такава реалност живеем. Има и друго разбира се - жив и истински уличен език, много хубава музика и още повече хубави книги.

Изненадата в романа се явява под формата на истински човек, превърнат в литературен герой. Имаше такъв кастинг преди време, т.е. всеки можеше да участва и да стане част от книгата. Единия избран го разпознах веднага, то нямаше как да го объркам с каубойската му шапка. Втория, мисля, е жена. Всъщност и в двете части ми липсваше един по-плътен дамски образ, но не е толкова важно това.

И тук финала на романа е утроен - първия, да кажем, по-реалистичен; втория е страшно забавна зомби история. А третия, ех, третия финал...

Не съвсем продължение, но достоен завършек на историята, роман, прочетен с удоволствие. Има си собствено звучене и аз лично правя разлика между двете части.

Хубав мъжки роман !


 Издание на Колибри

 Във Goodreads

Няма коментари:

Публикуване на коментар